2015. május 22., péntek

Pár gondolat a BMW E46-osokról II. - Stílusjegyek és tesztkérdések :-)

Bevezetés gyanánt


Mint az az "info" topicban is olvasható 2 év, 4 hónap és 3 napig voltam boldog tulajdonosa egy BMW E46 318i (N42B20A) Touringnak, most pedig egy BMW E46 330i (M54B30) Touring még boldogabb tulajdonosa vagyok. Azonban nemcsak ezzel a két benzines negyvenhatossal sikerült közelebbről megismerkednem, hanem még egy BMW E46 320d-vel (M47D20TÜ), egy E46 325i-vel (M54B25) és egy 320Ci-vel (M54B22) is, emellett még egyéb más szériájú BMW-vel is. (pl.: E36, E38, E39, E53, E60, E83 és E91 ezen belül 2000-es, 3000-es dieselek, benzines ötösből 520-523-525-530-535-540 és V8 illetve V10 M5.)

A BMW egyik legendás modelljévé vált az E46-os. Azonban sokunknak, akiket csak, mint "BMW E46 fanatikus" neveznek egyenesen a mennyországot, az autógyártás csúcsát jelenti a széria. Az 1990-es évek első feléből származó fotón, amúgy a kezdetek láthatóak...


Azonban egyértelmű, hogy a fentebb ismertetett szériák megismerése (testközelből történt feltérképezése) még egy BMW-fanatikus út kezdő kilométerei és sok-sok BMW-s év kell, hogy igazi "szakértő" váljon az emberből. Viszont jó úton haladok, mert már sok mindent megtapasztaltam/megfigyeltem. Ezeket fogom most közreadni, hátha tudok mondani egy-két érdekes dolgot.

(...)

Erre a blogbejegyzésre amúgy az ösztönzött, hogy anno én is szívesen olvastam volna arról, hogy más BMW-s kollégának milyen tapasztalatai gyűltek össze a kék-fehér propelleres márkával kapcsolatosan, és a sztereotip kérdésekre szívesen olvastam volna megnyugtató sorokat olyanoktól, akik tényleg megtapasztalták, kipróbálták az adott széria, adott variánsát (pl.: E46 széria, 318i variánsa), hogy "drága-e fenntartani, sokat eszik-e, sűrűn elromlik-e, kell-e félni dieseltől/benzinestől, mire figyeljenek vásárláskor", stb. De ezek a kérdések, úgy általában a BMW-kkel kapcsolatosan is érdekeltek!

Emellett az olyan "trükkökre" is kíváncsi lettem volna, amiket a BMW, de ezen belül is az E46 tulajok figyeltek meg, és gyűjtöttek össze. A továbbiakban ilyeneket kívánok meg továbbadni, koncentrálva arra, hogy főként az E46-os széria álljon a középpontban!


Ahol minden elkezdődik: azaz kell egy jó vétel

Állítom, hogy egy tökéletes BMW-s karrierhez (ez alatt azt értem, hogy hogy lesz egy mezei autótulajból, BMW fanatikus) kell egy jó autó is. Ezt már nagyon sok bejegyzésemben ecseteltem (pl.: itt és itt), hogy egyrészről mik voltak az én tapasztalataim, mikre kell odafigyelni vásárláskor, illetve milyen üdítő példák is léteznek/létezhetnek. A korábbi bejegyzéseimben leírtakat mind a mai napig vállalom, azaz egyetértek a korábban leírtakkal, sőt nemhogy egyetértek velük, hanem még talán tovább is finomodtam. Fogalmazhatunk úgy, hogy még finnyásabb lettem! Finnyásabb, mert sokat tapasztaltam, de persze nem eleget, mert a jó pap is holtig tanul! Most utólag végignézve azokat a BMW-ket (egytől egyig csak prefacilftes, 316i vagy 318i, főként sedan kivitelűeket) amiket anno majdnem megvettem, hát rossz érzés fog el...

Rossz érzés, mert közel két évnyi várakozás, adatgyűjtögetés, keresgélés után már nagyon égett bennem a vágy, hogy BMW-m legyen! És kezdett a figyelmem is alábbhagyni! Beértem volna kevesebbel is! Pedig most már a legfontosabb alapigazságot megtanultam egy éltre: várni-várni-várni!!! Eljön a nagy Ő! Kapkodásnak sohasem lesz jó vége!

Végül azt, hogy elindultam egy úton nem magamnak köszönhetem. Én, amikor a lepukkant fekete Touring 320i után a MARcsit végül megvettem, a BMW-keresés terén már olyan kimerült állapotban voltam, hogy már minden mindegy volt... Hagytam magam rábeszélni egy faceliftes (korábban végig prefacelifteset néztem) 318i-re, N42B20A motorral, igaz Touring kivitelben. És nem tudtam, hogy ekkor hoztam életem legjobb döntését! Legjobbat, mert egy facliftes, vezetett szervizkönyves, "jó, de..." kategóriájú megjegyzésektől mentes, nagyon szép állapotú, viszonylag jól extrázott, németországi Touringot vettem. Ami aztán meghálálta a gondoskodást, és köszöni újdonsült tulajdonosánál is jól érzi magát! Ez a 318i, azaz a MARcsi, indított el az úton, melynek a megkoronázása a nagy álom beteljesülése, azaz a 330i Touring megvétele lett. De járhattam volna rosszabbul is. És valljuk meg őszintén: nagyon közel voltam ahhoz, hogy egy bosszankodó, a  folyamatos problémák miatt a BMW-ből kiábrándult ember legyen belőlem. Miért? Íme a példa!

Nini egy ismerős!

Emlékszünk még 2011 végéről - 2012 legelejéről az "Utolsó tánc" nevű bejegyzésem "sztárjára", aki majdnem a nagy ő lett?
Ha nem, itt az ismétlés: http://bmwe46-blog.tumblr.com/post/16236144368/az-utols%C3%B3-t%C3%A1nc
Aztán a folytatás: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2013/01/autovasarlas-atertekelve-idovel-ii-resz.html - ugyanis újból felbukkant, majd már-már hihetetlen de itt a 3. találkozásunk, ugyanis a totálkár népítéletében régi "ismerősre" akadtam: Kényelmes hodály

A 2012 januárjában Laci barátom által alaposan szemügyre vett autót végül nem bontották el, hanem 1 M Ft-ért gazdára talált okozva is egy-két bosszúságot az újdonsült tulajdonosnak. (Forrás: totalcar.hu)

A tulajdonos a népítélet hasábjain így mesélt autójáról (aláhúzva a lényeg):

"Előző autóm után (Evo 3, 1.6 benzin, 110 Le + 60-as kipufogó, sportlégszűrő, sport gyertya, ültetve) kombit akartam mert "megkomolyodtam"+kutya miatt. A piacon a többi számomra elérhető árú kombi vagy ronda volt, vagy felszereltségben szegény, vagy még rondább. :) Alapból csak japán vagy német autókat nézegettem. Az autó németből van, 192.000 km-el vettem kereskedőtől Nyíregyházáról. Most 210.000 van benne. 1 millió volt (ABS,ESP, ASR (kikapcsolható), háttámaszos ülés, elektromos ablak elöl, elektromos tükrök, központi, ködlámpa, elektromosan állítható fényszóró, 6 légzsák, kutyaháló, téli alufelni, nyári 18"-os Rondel 0021 felnikkel (felújításra szorulnak mind a 2 garnitúra), vezetett szervízkönyv 2010-ig 170 eKm-ig évi, 8-9 eKm-t futott kb) átírással, mindennel együtt. Az autó törött volt a jobb elején (amit elhallgatott a kereskedő, alánézésre nem volt lehetőség -.-), amit többé kevésbé rendbe raktak még németben. Valószínűleg a futómű is kapott, de annak semmi baja, nem húz, nem ráz, motor nem kapott a törésből. A rozsda egy-két tipikus helyen (hátsó ajtó, hátsó sárvédőívek) már megjelent, de ki lesz javítva, egyáltalán nem vészesek. Javítani való bőven volt rajta, de szerintem főként városban használhatta a hölgy tulaj (körömnyomokból ítélve a középső konzolon, kilincseknél), így az állapot érthető. A javítani valón kívül meg vagyok elégedve vele, de azért már 14 éves az autó, ennyiért nem vártam patika állapotot, de váltanom kellett. Az előzőt igen nehezen lehetett volna már levizsgáztatni az átalakítások miatt."

Később még hozzáteszi:

"- Olaj (Fuchs) és szűrő (olaj, klíma, levegő, benzin) csere:45.000 Ft - Klíma nem ment, csak csatlakozó baja volt, és tölteni kellett: 8.000 Ft - Rossz típusú hűtőventilátort raktak rá, csere. Bontott 20.000, régi eladása 9.000, így: 11.000 Ft - Két első lámpa csere (nem azért mert gond volt velük hanem mert szeretek jobban látni este, és tetszik az Angel eye-os): 90.000 Ft (Régi kb 35.000-ér) - Kuplungozás, teljes szett lendkerék nélkül: 85.000 Ft - Váltógomb csere eltörés miatt, új: 9.000 Ft - Difi főszilent csere: 9.000 Ft - Alsó műanyag motorvédő, első fékhűtő műanyagok (használt): 20.000 Ft - Jobb stabilizátor kar: 4.000 Ft - 1 emelőbak új, kb 3.000 Ft - Radió csere: 45.000 Ft (konzol+rádió) - Szélvédő alatt műanyag 15.000 Ft - Ablaktörlő lapátok cseréje: 10.000 Ft - Középső kartámasz újrabőrözés: 1.000 Ft - - Amik még most lesznek cserélve - Hátsó lengéscsillapító porvédők és gumibakok: 7.000/oldal Ft - Vízhűtő, használt: 15.000 Ft (A mostani javítható, enyhén csöpög, javítás után ér kb 10-12 eFt - javítási ktg.) - Bal első csapágy: 35.000 Ft - Difi tartóbakok csere: 9.000 Ft - Kormánymű gumiharang: 2.500 Ft - Vanos jeladó/csatlakozó: Még nem tudni melyik lesz a hibás, előbbi 25-30.000 körül (új), utóbbi (új) 700 Ft, - Rozsdásodás javítása (3 elem): 45-50 eFt
(...)
"Amit másképpen csinálnék: Nagyobb motorral venném, sokkal többet nem esznek viszont sokkal dinamikusabbak, lentebbről kezdenek el élni."

Megjegyzésem: az aláhúzottak részben vagy egészben a törésnek köszönhetőek, illetve ha nem akkor a kocsi lelakott voltára utalnak. Amit a tulaj nem írt mert vagy nem javított ki, vagy elfelejtette megírni az a törés utáni illesztési hézagok javítása, illetve a beltér alapos rendbetétele, mert azért eléggé le volt lakva...

Na ő volt tehát az a BMW, ami majdnem az első lett, de aztán, mint ahogyan az "Utolsó tánc" című bejegyzés vége is sejteti meglett az üvegcipő tulajdonosa, azaz megvettem a MARcsit. (BMW E46 318i Touring, 1995ccm, 143LE) Akkor, anno még nem voltam profi. Nem tudtam olvasni a jelekből, pedig az E46-os - a többi BMW-nél egy kicsit jobban "mesél" - előző életéről, csak kell hozzá az az ember, aki tud olvasni a jelekből. És ehhez bizony idő kell, meg megnézett 10-20-50-100-200 BMW E46-os...


BMW E46-osok tipizálása

Azok, akik csak futólag vetnek egy-két pillantást az E46-osokra azok talán azt tudják megállapítani, hogy faceliftes, vagy prefaceliftes (azaz facelift előtti) modellről van szó. A facelift alatt amúgy a motorpaletta-frissítést és ráncfelvarrást szokták érteni. A BMW-nél átlagban egy modell 8 évet "él", utána jön egy újabb széria. Az E46-os elődje az E36-os volt, míg utódja az E90/91/92/93-as lett. (A szériákra, és a BMW modellfrissítésére bővebben most nem térek ki, hiszen mivelhogy megtettem már itt!)  Fontos megjegyezni, hogy gyakran előfordulhattak keveredések is: új külső -régi motor és fordítva. Lásd: BMW E46 318i Facelift M43TUB19 motorral.

A 46-osok további tipizálása a kivitel szerint lehetséges: Létezett belőle
  1. Sedan (limuzin), 
  2. Touring (kombi), 
  3. Compact (azaz 3 ajtós, ferdehátú, a későbbi egyes előde), 
  4. Coupé és 
  5. Cabriolet kivitelű.
  6. Illetve ott vannak az emmesek, azaz: M3 Coupé és Cabrio.

Eddig általában mindenki eljut. Ezután jön az a rész, ami a többségnek már nem annyira szembeötlő, azaz a finom eltérések, ugyanis az E46-os széria a BMW életében az egyik, ha nem az egyetlen olyan változat, melyről egy első és egy hátulról készített fotó alapján az autó motorkivitele közel 80%-ban megállapítható, illetve össze lehet rakni a képet, hogy minden a helyén, azaz gyári állapotában van-e! Ez főként a Sedan és a Touring modellekre érvényes. Miről is van szó a gyakorlatban? Hogyan lehet olvasni a jeleket?

Pár "tesztkérdés" nyomán választ kaphatunk a kérdésekre! Íme!


1. Mi itt a probléma?





2. A hirdetés minden állítása igaz-e?



3. Mi nem stimmel az autón?




4. Mire tudunk következtetni a kép láttán?



5. Miért felejtsük el azon nyomban ezt az autót? (A hirdetés címe lehetne 330d Sedan/Touring is)



No? Megvannak a válaszok/megfejtések?

Ha nincsenek, segítek!


Megoldás 1. Nem volt olyan nehéz a kérdés, s a képek is beszédesek! A hangsúly nem a fekete vesén van, hanem a fényszórókon. Valószínűleg ezt az autót, menetirány szerinti bal oldalon megtörték. Erre még annak is rá kell jönnie, aki nem ismeri a pontos E46 stílusjegyeket (lásd kicsit később), egészen pontosan azt, hogy a 330i Touring/Sedan fényszórójában alapesetben titán színű lámpafoncsor előtti műanyagot találunk, illetve az index "körvonala" sem fekete, hanem ún. titán színű.

A menetirány szerinti jobb oldal az eredeti állapot.


Íme egy "vérbeli" 330i index. De ez alól is van kivétel!


Megoldás 2. Természetesen a válasz NEM, de miért nem? Hát ezért:

Ha valaki netalántán arra gondolt volna, hogy "na már megint a 30i-ből indulok ki meg jövök itt a titán indexel" akkor annak csak részben kell igazat adnom. Ugyanis, ha a II. képet látom akkor is megmondom hogy nem gyári (eredetileg is) M pakettosnak épített autóról van szó. Ugyanis - amit amúgy már az első képen is ki tudunk szúrni - hogy a tetőkárpit, s így az A-B-C oszloptakarók nem fekete színűek. Márpedig a gyári M pakettes E46-os fekete tetőkárpittal jött ki. Aztán maradva a második képnél árulkodik még két dolog is. Hát igen! Az ülés! Ugyanis a gyári M pakett minimum alkantara üléshuzatú üléssel indít, ilyen mintázatú egyszerű szövet nem "járt" hozzá! Illetve a kormány sem M-es, hüvelykujj-pihentetős verzió, hanem sima 4 ágú MFL. (MFL = MultiFunktionsLenkrad)
S végül igen, az első kép is árulkodik, ha már egyszer 30i-nél járunk: a kivétel erősíti a szabályt, azaz minden 30i titán (díszcsíkkal, lámpafoncsorral, indexel, stb.) jött ki, kivéve az M pakett! Ugyanis azon minden fekete, mint egy "mezei" pl.: 20d M pakkoson. Ezen viszont az M pakkhoz titán "csomag" jár.
Tehát itt utólagos emmesítésről beszélhetünk, ami megállt a lökhárítóknál.

Akármilyen hihetetlen, ez a 20i, akár egy 30i is lehetne! Ugyanis M pakk esetén eltűnnek a titán elemek, csakúgy mint a narancs indexek! Az emmeshez csakis fehér index járt!


Íme egy valódi (gyárilag) M pakkos E46.
Aranyszabály tehát: ha már valaki affinitást érez, hogy "emmesítsen" akkor, ha nem akarja hogy autójával a közröhej tárgyát képezze, akkor a nagy nehezen beszerzett hátsó M-es lökhárító, és M-es fékcső után a beltérre is figyeljen oda... 


Megoldás 3. 99%-ban igen! De egy valami árulkodik. Vegyük sorra a tényeket. Faceliftes BMW-ről beszélünk, ami fehér indexel van szerelve. (A motor most nem érdekes.) 

Azonban a kép láttán két dologra mégis gyanakodnunk kell:
a.) az autó eredetileg narancs indexxel jött ki, de utólag fehérindexesítették (valószínű)
b.) törték a hátsó csomagtérajtaját. (valószínűtlen)

Miért? Hát ezért:
Így néz ki egy gyárilag fehér indexes Touring. Azaz nemcsak az indexek fehérek, hanem a csomagtér ajtó harmadik féklámpája is fehér színű. Ellenben a mi "tesztalanyunkkal." (Megjegyzés: az ún. cápauszony antenna a tetőn utólagos, gyárilag adták E46-hoz is, de nem ekkora méretben...)

Körben, mindenhol fehér az index, de a csomagtéren a 3. féklámpa piros. (Azaz gyárilag az alap narancssárga indexel szerelték, s elfelejtették kicserélni ún. "fehérindexesítéskor". S persze valljuk meg, a hátsó részt leszerelni nem valami egyszerű egy röpke indexcsere miatt, s ezért 100-ból 99-en meg is feledkeznek róla, plusz ami ott vár bennünket, attól még az életkedvünk is elmegy. Lásd ezt a bejegyzést...)

Visszatérve a csomagtér indexéhez, megint nem tudjuk általánosságban megmondani a "tutit" ugyanis itt prefacelift (facelift előtti) és faceliftes modell között van különbség!


Íme egy prefacelift-facelift narancsindexes modell. Itt minden rendben: narancs indexhez piros 3. féklámpa jár.

Na de viszont mondhatnánk erről a szerencsétlen prefacelift 30i-ről, hogy "jé ennek is cserélték az indexét fehérre, de kimaradt a csomagtérajtó féklámpa cseréje", azonban a képlet itt hibádzik: a facelift előtti modelleknél nem létezett fehér 3. féklámpa, mindet pirossal adták... 
(Amúgy érdekességként jegyzem meg, hogy az autón látható "felni" a BMW E46-os 330i és 330d gyári acél felnije. A 30i-kre és a facelift 30d-kre csak a 17-es felni megy fel az ún. 325mm-es nagyfékek miatt, azaz 30i-30d-t 16-os felnivel nem láthatunk...)


Megoldás 4. Ez az egyik "kedvenc" részem, az ún. lökhárító díszcsíkok kérdése. Jóllehet az én "kedvenc részem" de a hozzá nemértő (pl.: nepperek) "ülj le egyes" kategóriája is. Ugyanis hányszor, de hányszor van az, hogy behoz a nepper egy elöl karambolos pl.: 20i-t és "olcsón" megjavítja, és még ha sikerül is neki a bontóból jobbkormányos, gyári lámpákat vennie, ami ugye nem jó a balkormányosba (lásd: itt), akkor azt hiszi, fasza gyerek vagyok, helyreállítottam mindent, jöhet a tapasztalatlan vásárló, észre sem veszi, hogy C oszlopig megcsukott autóról beszélünk, mivel ez egy "töretlen, festetlen, patika autó"! 
Ugyanis azt már nem tudta szegény (vagy tudta csak a "bunkónak jó lesz elven" lesz@rta), hogy  ha felakaszt akár egy színazonos, de egycsíkú díszléccel szerelt verziót, akkor le is leplezte magát az előtt, aki egy kicsit is ért ez E46-ok nyelvén. S mivel a bontókban a 20d-kből van a legtöbb így sanszos, hogy egy benzines E46-osnál beleesik ebbe a hibába...

Nos tehát, nézzük is miről beszélek!

Az E46-osok esetében a lökhárítóban - feltéve ha nem M-es, vagy valamely M-pakkos modellről beszélünk - akkor a lökhárítóban alul egy díszcsík helyezkedik el, aminek kialakítása lehet
  • egycsíkos, 
  • kétcsíkos, 
  • fekete-rácsos, és 
  • ezüst rácsos. 

Sorban haladva:

Bal oldalon egy "egycsíkos" dieseles, míg jobb oldalt egy "kétcsíkos" benzines faceliftes E46-os látható. Ugyanis az "egycsík" (preface-facelift itt most mindegy) a dieseleseket jelenti, a kétcsíkos a benzineseket (16i-től 25i-ig). 

A 28i-ket ún. fekete rácsos díszcsíkkal szerelték, ami közelről ilyen:

Ez bizony már egy fekete csíkos, azaz ha gyári állapotú az autó, akkor egy 28i-ről beszélünk.
(Előző képen figyeljük meg a lámpafoncsor előtti műanyag sem titán színű, hanem fekete!)


Ha egy prefacelift modellel, de már 30i motorral szerelt variánssal találkozunk akkor az így néz ki. Zöld nyilak, karikák jelzik a "stílusjegyeket". Titán színű a díszcsík, nem fekete mint a 28i-ben, titán a lámpafoncsor előtti műanyag, és a ködlámpa is titán színű. (A 28i itt is fekete)

Az én 30i-men szemléltetem a faceliftes nem M pakettes 30i elölről látható stílusjegyeit: 1. titán keretes index, 2. króm élű vese, 3. titán (ezüst színű) lámpafoncsor előtti műanyag a fényszróban, 4. titán díszcsík a lökiben, 5. elvileg titán ködlámpa. Na ez utóbbi az, aminek csak a prefacelift E46 30i-nél volt értelme, mivel a faceliftes 46-osoknak olyan apró ködlámpájuk van, hogy itt már nem érvényesül a "titán" hatás. (A prefaceliftnél meg az index titán körvonala nem mérvadó.)

No de nemcsak a lökhárító "dísze" árulkodik a pontos típusról, hanem például az index, illetve a kipufogó vég is. Az index - ha nem M pakkos ugye - akkor a 30i-nél ún. titán színű, illetve egyedül a teljes E46 szériából, a 30i-t gyárilag króm egyenes kialakítású kipufogóvéggel szerelték. Ilyennel:

(Most attól, hogy mocskos, meg nincs fönt a löki tekintsünk el... :-))

Vagy ha már a részleteknél járunk, akkor:


Ez csakis egy 20d lehet.

Ez pedig egy 30d. Miért? Ezért:

A 20d-n a fékhűtő mellett egyel kevesebb lyuk van! A 30d-nek több levegőre van szüksége, mint a 20d-nek, így a fékhűtő mellett egy további lyuk (levegőbeömlő nyílás is van!)

Amúgy pedig gyárilag a 18d/20d-nek egy, a 30d-nek kettő "lekonyuló" kipufogóvége van. A 4 hengeres benzinesek egyenes szóló, a hathengeresek egyenes, de dupla kipufogóvéget kaptak. A 30i pedig krómozottat, de erről már esett szó.


Visszatérve a megoldásra: amit tehát a képen látunk az egy 20d, de valószínűleg sérült a löki (amiről a rendszám gyűröttségéből következtethetünk is), magyarán megtörték és a helyreállítás nem 100%-osan sikerült. 

--------------------------------------------------------------
Közbevetett megjegyzés

Ha ilyet látunk, akkor ne ijedjünk meg! Ez az ún. M pakett I. stílusjegye. (Itt nem érvényes, hogyha 30i, akkor a fényszóróban a foncsor előtti műanyag fekete, ugyanúgy maradt a titán színű.)

Elölről ilyen...

...hátulról meg ilyen.

Volt prefacelift és facelift modellhez is.  S legjobb tudomásom szerint Touringhoz nem lehetett kapni.

--------------------------------------------------------------

Megoldás 5. A végére hagytam a legdurvábbat, ami egyben a legártatlanabb is. A "Miért felejtsük el azon nyomban ezt az autót?" kérdésre nem az a válasz, hogy azért mert gyengén felszerelt, hanem mert ez egy brutálisan átépített, messze nem gyári állapotú autó! 

Ugyanis aki elegendő időt töltött el azzal, hogy pontról pontra végigbogarászta, hogy mi egyes modelleknek a szériafelszereltsége, illetve, hogy milyen csomaghoz, pl.: Edition Lifestyle mi jár alapból, annak tudnia kell, hogy többek között a négy elektromos ablak, és a kartámasz a 30d/30i modellekben alapfelszereltség! Az itt bemutatott példányban viszont egyik sincsen benne!!!

Amúgy a két csúcsmodellnek a 30i-nek és a 30d-nek az alapfelszereltsége az alábbiakat tartalmazta, ami alapból csak ezekbe járt:
  • kartámasz
  • 4 elektromos ablakemelő
  • króm keretes műszerfalkarikák
  • bőr kormány, 
  • bőr kézifékkar és bőr váltószoknya
  • 17-es felni (Styling 44-es) (mondjuk ez érthető, mert 16-os ugye nem megy fel rájuk)



------------------------------------------------
Megjegyzés 1.: (Amúgy ünneprontó leszek, de kivételesen a wikipédia  E46-os szócikke is nagyon sok finom, árnyalatbeli különbségre rámutat, pl.: preface cabrió vs facelift cabrió hátsó lámpa, ill. tolatólámpa. Szóval bátran ajánlom a wiki-t is!)

Megjegyzés 2: 2004-ben az ún. BMW E46 Edition Sport (M pakett II.) felszereltség alapból az alábbiakat tartalmazta:

  • M aerodinamik pakett II. (első és hátsó löki)
  • sportfutómű
  • Styling 68 felni
  • króm élű vesék (nem egyszerű feketék)
  • esőszenzor /automatikus fényérzékelős kapcsolóval, (balra elfordított fényszórókapcsoló)/
  • sportülések (alcantara)
  • ún. shadow line magasfényű fekete lakk díszcsíkok körben az ajtókon
  • fekete tetőkárpit
  • M-es kormány
  • fehér indexek, és fekete lámpafoncsor előtti műanyag
  • M-es küszöblécek, és M-es küszöb
  • M-es taposó (lábtartó)
  • a kilincsek az autó színével megegyező színre fújva
  • ülésfűtés (2004-ben ez is járt hozzá, korábban nem mindig)
  • Eredendően az M pakkos autókat alpinweiß III, imolarot II, és schwarz II színben lehetett kapni. 
  • A metál fényezés és az MFL viszont feláras volt!
  • FONTOS KIEMELNI, HOGY az xi, xd sport futóművel nem volt kapható!

Ez a mobile.de -s hirdetés tökéletesen bemutatja, hogy milyen egy gyári M pakkos BMW.

M pakk elöl, esőszenzor, króm vesék, fekete lámpafoncsor, fehér indexek.

Hátul is M pakk, de ott figyel a króm - csak 30i-n lévő - kipuffvég


Körben ún. shadow line van az ajtókon, kilincsek a kocsi színével azonosak. A felnik a felárért rendelhető styling 135-ösre hallgató 18-as aluk.

Belül bőr M-es kormány és alkantara, sport, fűthető ülések vannak, M-es a taposó, tetőkárpit is fekete (gyári elnevezésén: antracit színű). A kormány viszont nem MFL!

20 megjegyzés:

  1. Hát megmondom őszintén, ennyire blognak még nem örültem! Épp e46 vásárlásán töröm a fejem, az oldalad lesz a bibliám a közeljövőben :)
    Az meg csak hab a torán, hogy az SBA Car-t nézegettem én is (Ajka mellett lakom..)
    Szóval gratula, tudom, mennyi munka és tanulás mire valamit önszorgalomból így megismer az ember!

    VálaszTörlés
  2. Mint mondani szoktam: ha már egy embernek sikerül segítenem, hogy ne német importhulladékot, hanem egy szép kis vasat vegyen, amire büszke lesz, akkor már elértem a célom.

    S köszönöm az elismerő szavakat... (Y)

    Ui.: ha itt vagy Ajkán, akkor az egy köpésre van! Írj pm-t aztán segítek ha gondolod!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszönöm, írtam mailt!

    VálaszTörlés
  4. Én is hasonló cipőben járok: vásárlás előtt.
    Nagyon köszönöm a blogodat!

    VálaszTörlés
  5. Ha minden jól megy, most vasárnap egy 330i touring boldog tulajdonosa leszek én is. És nagyban köszönhető ennek a blognak, hogy ragaszkodtam ehhez a motorhoz. Egy rövid tesztvezetésre volt csak lehetőségem vele, de kérdeznék szívesen pár dolgot, mielőtt visszamegyek érte vasárnap. Hol van erre lehetőség?
    És még több bejegyzést! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz!


      Örülök, hogy tudtam segíteni!
      Írj nyugodtan egy emilt a bmwe46tumblr{at}gmail.com drótpostacímre.

      Törlés
  6. Szia,

    Nagyon hasznos a blogod, sok új infot találtam benne, pedig elég jól ismerem a típust.
    Az lenne a kérdésem, hogy a króm kipufogóvégben mennyire vagy biztos? Mert az ETK szerint az összes M-packettes 6 hengereshez járt.

    http://bmwfans.info/parts-catalog/18107500194/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az elismerést!

      Megfigyeléseim szerint a sima sedan/touring ha nem 330i nem kap dupla króm kipuffvéget. A qpék-cabrióknál nem vagyok biztos...
      Az biztos, hogy gyári 20i-25i nem kapott króm véget!

      Törlés
  7. Tiszteletem! I.János vagyok és neten olvastam hogy ismeri az E46-osokat mint a tenyerét.Ha minden jól megy kb2 hét és össze jön kb annyi pénz hogy vegyek egy E46-ot de kizárólag M43-as motorral szeretném (Ha lehet B16 os motorral ha létezik ),N-est véletlenül sem.Lenne pár kérdésem,az egyik hogy hány Km ami után nem szabad megvenni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre arany szabály nincsen. Van az a mondás hogy nem km-t hanem állapotot veszünk. Én ezt úgy szeretem átfogalmazni, hogy km-t és állapotot is nézünk, nem csak az egyiket vagy másikat. Arra kell figyelni, hogy az autó komplex egészet alkosson. Azaz hogy ha pl.: 250.000 km van benne akkor minden legyen ugyanilyen használt, vagy épp nem elhasznált. Emellett fontos, amennyire lehetséges, az előélet tisztázása. Ugyanis ez is fontos. Egy gyönyörűen karban tartott, szervizelt 300.000 km-s többet ér, mint egy 190.000 km-s de lestrapált, megölt autó. Ekként az M43-asra sincs aranyszabály. Persze minél kevesebb annál jobb. Ezek azért megbízható motorok, elmennek elég sokat. Szóval 200.000 km fölött is be lehet őket vállalni.

      Törlés
    2. Helló Szaki ! elérkezett az idő amikor megvásárolhatom életem első autóját, ami elméletben egy e46 320D M-packet, Imola ROT II (piros) individual felszereltségű autó volna.Kinéztem magamnak használtautón. Segítséget szeretnék kérni ,valamint információra és némi véleményemre is szükségem volna öntől. Elsősorban arra gondoltam hogy elküldeném a linket, és ha volna szives megmondaná mire figyeljek az autónál (érdemes-e megvenni). Köszönet a cikkért hasznos volt !

      Törlés
    3. Szervusz!

      Természetesen küld át a linket a bmwe46tumblr{at}gmail.com drótpostacímre és ránézek.

      Az individual felszereltség különössé teszi/teheti...

      Törlés
  8. Hello
    Tudsz nekem egy elerhetoseget adni ,ahol kuldenek kepet az en e46 320d-émrol,hogy mondj egy kis velemenyt??

    VálaszTörlés
  9. Hello
    Tudsz nekem egy elerhetoseget adni ,ahol kuldenek kepet az en e46 320d-émrol,hogy mondj egy kis velemenyt??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz!

      Oldalt a bemutatásban megtalálod az emilcímet! ;-)

      Törlés
  10. Szia!

    nem tudom, h él-e még a Bolgod, ha igen és megkapod az üzentem, akkor légyszi dobj egy "szia" mail, a hunyika2@gmail.com mail címre, most vennék egy E46 320d-t és jól jönne a tanácsod :)

    üdv

    istván

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz! Él, csak időszakosan jelennek meg bejegyzések, épp ahogy szabadidőm engedi.
      Írtam.

      Törlés
  11. Szép napot! nem tudom, él a még a blog... :D épp egy 320i facliftet vennék, ha esetleg van egy kis időd segíteni, dobj egy emailt a "daniel952smith@gmail.com" ra. :D előre is köszönöm szépen, állat a blog! :)

    VálaszTörlés
  12. Üdv.
    Nem tudom él e még a blog de eddig nagyon hasznosnak tűnik.Március óta egy BMW E46 compact 2002 1798ccm benzin individula tulaja vagyok és kérnék tőled kis segitséget.A motor füstölése nekem is beesett de igy könnyebb elindulnom valamerre.Ha éppen időd engedi dobj rám pár szót és esetleg ha küldök képet elmondhatnád az észrevételeidet!
    kisskarex@gmail.com
    Előre is köszönöm!
    Üdv.Károly.

    VálaszTörlés