2012. április 22., vasárnap

Akkor és most, avagy minden csak idő kérdése I. - Marcsi megújul hátul

Marcsi, aki a MAR kezdetű rendszám után kapta a nevét - Isten igazából nem is tőlem, hanem a közvetlen környezetemtől, BMW-sektől, rokonoktól, ismerősöktől - egyre csak szépül. És noha néha-néha megörvendeztet egy-egy belső szépségévél (értsd: felbukkanó hiba) azért kölcsönösen imádjuk egymást. Én napról napra, hétről hétre mindig segítek Neki, hogy szebben nézzen ki, ezért Ő cserében élményt nyújt, melyet csak az érthet meg, aki végletekig szerelmes egy ilyen kocsiba. Másnak kár is lenne ezt magyarázni, nem is értenék meg: Autó, autó, egyre megy...

Nemrégen írtam ezt a bejegyzést, melyek alapján sokan "temették" a Marcsit. Itt (http://bmwe46.tumblr.com/post/16239398266/egyre-tobb-dolgot-kezdek-megerteni) felsoroltam minden olyan "hibáját", sérülését melyet az eltelt 10 év alatt összeszedett.

De, mint már akkor is ígértem ezek csak addig lesznek a BMW-met elcsúfító elemek, amíg nem lesz időm arra, hogy rendbe szedjem a hölgyeményt. :-)

És íme. A mai napon elmondhatom: Marcsi közel tökéletes, 99,9%-on állunk. 

(...)

Nagyon szeretem az akkor és most sorozatokat, képeket, bejegyzéseket. Mert volt egy állapot, mely megújult és helyében egy szép, dekoratívabb kinézet nyerhet teret. Ekként sorba szedem több részben (bejegyzésben) a fent megemlített, még tumblr.com-os bejegyzésemben feltárt "hibákat", hogy hogyan állnak most.

Rozsdásodások hátul:


Ilyen volt...
Levált hátsó ablakfedő műanyag. A kétoldalú ragasztó elvált, mögötte ette a rozsda...

A zsanér szélei is csupa egy rozsda volt.

A teleszkópokról nem is beszélve.

Sőt a teleszkópok felet is el volt rohadva a csomagtérajtó.

A másik oldal sem volt megkímélve.


... és ilyen lett!


Minden ott kezdődött, hogy ahol a műanyag elvált, ott elindult a hátsó (csomagtér) ajtó bontása.

Majd lejött a nagyrészt kétoldali ragasztóval feltett hátsó ajtó (külön nyíló) ablakának műanyag eleme.

Egészen pontosan ez.


Így néz ki a fenti elem nélkül a BMW. Kezd terminátor jelleget ölteni a csövek, csavarok, fém színek miatt.

Itt - a sejtések beigazolódásaként - mindenhol volt rozsda. Jellemzően ott kezdett el a rák (a rozsda az autós zsargonban) terjedni, ahol valamilyen kivágás, lyuk, bemélyedés volt a - szerintem nem galvanizált - elemen.

Igen. Itt bizony tetemes rozsdamennyiség volt felfedezhető. Ez már a lecsukott ajtó külső fele, ott, ahol a hátsó - kisegítő - csíklámpa foglal helyet egy áramvonalazó díszelem alatt.

Itt még nem lehetett leszedni, mert az antenna kábele ide van elvezetve. Így azt kellett először lekaparászni a műanyag elemről, melyhez persze először a lámpát kellett leválasztani.

BMW E46 Touring Terminátor módban. Vezetékek lógnak erre-arra, és kilátszik a hús, azaz a fém.

Ez a nagy, ide-oda tekergő valami, mely rálóg az ablakra a rádióantenna "kábele". Ilyen befejezetlen "L" alakot öltve a hátsó ablakmosó csöve lóg rá az üvegtáblára. 

A gyárban a féklámpa elektronikáját egy légmentesen záródó vékony, átlátszó fóliával takarták le. A kocsi tetejére fektetett puha - egykoron - pulcsin a rádióantenna "drótja", "vezetéke" látható.

Terminátor egy másik szemszögből. Látszik: Rozsda van rendesen.

A már nem annyira Terminátor jelleget öltő BMW ugyanabból a perspektívából. Látszik, hogy jelentős rozsdaoldózást követően több rétegben fekete, a kocsi színével 95%-ban megegyező, de matt nitrofestést kapott. (A szín Isten igazából, mindegy is lenne, mert nem látszik a szín a takarólemez alatt. A lényeg inkább az, hogy tartós legyen, mint pl.: szép!)

A (féklámpa) vezetékek, melyeket a BMW-gyárban ilyen fekete - ruhaanyag tapintású - szigszalaggal ragasztgattak oda, mi hőálló, és igen erős ragasztószalaggal pótoltunk.

Festés után, bekötés előtt. A sárga-zöld szigszalaggal az ablakmosó került bekötözésre, nehogy valami szennyeződés kerülhessen bele.


Itt már felkerült a hátsó, külső elem, de a belső még nem. 
Mindazonáltal látszik: rozsda már sehol sincs!

Nemtudom, hogy mennyire látszik jól, de bizony itt a teleszkópok és a rögzítőik is alapos festést kaptak megfelelő rozsdamarózás, és csiszolás után. A fehér ovális műanyag bemélyedés az oldalsó burkolóelem egyik rögzítő fülének a helyét mutatja.

Itt bizony rozsdának már nyoma sincsen!

A teleszkópok, és rögzítőjük egytől-egyig, végig le lettek festve.

Nézzük csak meg a bejegyzés 3., 4., 5., képét! Majd utána ezt. Ég és Föld a különbség.


Megszépült hát a Marcsi hátsó fele. 

---------------------
Köszönet a segítőknek az eszközök, festékek, infrastruktúra biztosításáért, és persze a hathatós közreműködésért! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése