2012. november 11., vasárnap

Egy BMW monstrum feltérképezése - BMW X5 3.0d 184Le Sport Edition - Belülről

Az előző X5-ről szóló bejegyzés (lásd itt) a fekete monstrum motorterét feltárva és külsejét körüljárva készült. Az előző bejegyzésembe nem fért volna bele a beltér, mert erről közel 150 fotó készült, ugyanis az első generációs BMW SAV tartogat meglepetéseket bőven. Így lássuk mit is tartogat a beltér egy "földhözragadt" BMW-snek!
(Figyelem! Egy hosszú, és minden részletre kiterjedő bejegyzés következik, így aki általános E53 X5 beltérnézegetésre vágyik azoknak ajánlom ezt :-)

Elöl ülve

A beltér harmonikusra sikeredett. Az ezüst (acél) díszcsíkok feldobják az amúgy fekete (bőr) belteret.


A látvány igazán fejedelmi.


Nekem furcsa a műszerfal kívülről, zárt ajtó mellett nézve.

Egy E46-osba, E39-esbe is beleillő Sport multi kormány. 


A kormány bőrözése imitt-amott azért már kopottas, de a kormány gombjai abszolúte nem!

A kormány mögött érdekes díszcsík darabot láthatunk. (A kormányoszlopon a kormányállítás és az index/BC karja található.)


A pici díszecske közelről.

3. pedált ne keressünk.


 
Az X-ekben kétosztatú a levegőnyílás. 


 
Két kép középről: Az E46-osban, E39-esben és E38-asban is megszokott "tizenhatkilences nagynavi" furcsán hat az X5-ösben: olyan picinek tűnik.

Középkonzol automata váltóval, ezüst és fekete színnel, közben egy nagynavi és egy klímapanellel.

Anyós ülés minden irányú mozgatási lehetőséggel.

A 39-esnél megszokott dupla osztás. Úgy látszik az 5-ösöknél (E39 vagy E53) azonos elemekkel találkozhatunk. 

Oldallégzsák és hajlított díszcsík.

Az ajtó - csakúgy mint a hátsó esetében - egy robusztus darab. Nekem olyan minden egyes beszállás mintha egy Ford Tranzitba vagy egy kisbuszba kellene beszállnom: Nyitok egy hatalmas ajtót, majd nagyot lépek, már-már kapaszkodom, és igen már bent is vagyok!



 
A jobb oldali ajtó is hasonlóan robusztus. A méretes ajtót méretes zsanérok tartják. Egy E46-oshoz szokott szemnek ez újdonságtartalommal bír.


Sofőrajtó a szokásos kapcsolókkal. Itt sincsen már középen van az ablakemelő gombja. Utolsó típus az E46-os volt, ahol még középen volt a vezérlés.

A sofőr ülése nemcsak állítható, hanem memóriás is. Ez azért egy hasznos extra úgy gondolom.

A telefon és a BMW, avagy a BMW és a telefon. Ezzel kapcsolatos nézetemet már egyszer kifejtettem itt http://href.hu/x/isqd, így ezt itt nem ecsetelném...

A telefon a helyén, mellette a videó távirányítója. (Utóbbi nem gyári felszereltség.)

A középkonzol vízszintes felületének rolója által takart tárolórekesz és pohártartó nyitott, illetve zárt állapotban.

A kartámasz alatti rekesz nagyon mély.



Középkonzol a gombokkal:
- ülésfűtés
- lejtmenet (ilyenkor 9 km/h-val gurul)
- DSC
- csomagtér ajtó nyitás
- PDC 
- és újra ülésfűtés 

Nyitott hamutartóval illetve szivargyújtóval ellátott rekesz.


Hátradőlve, bekötve az ülésbe így (nem) lehet elérni a teljesen nyitott ajtót. A távolság a kinyújtott kezem és a kilincs között kb. 15-20 cm!


Napellenző tükörrel és a tükörben a BMW kormányával.

A tulajdonos szerint az egyik leghasznosabb extra: (nap)szemüveg tartó a plafonon.

 
A tetőablakból a beltérbe betekintve


A bőrülés kényelmes. Oldaltartása nekem megfelelő. A 202+ km ellenére nincs sz@rráülve, a széle nem kikopott, azaz bírta a gyűrődést.

Ami egyedül nem állítható az ülés esetében az a fejtámla. 
(Ekkoriban az ötösök esetében csak az M5-ösnél volt állítható.)

A "torpedó" (azaz kesztyűtartó) az E46-osénál nem sokkal nagyobb, és az E39-esénél kisebb.

Kitolt combtámasz és nyitott torpedó.


Jobb egyben is van hely a lábnak. Itt ülve nem érzem magam beszorítva, de állítom: az E39-esben nagyobb a hely.

A fekete és ezüst felületeket csak a gombok és a BMW jel töri meg.

A csak "kutyaszarvilágításnak" csúfolt lábtérvilágítás.





Hátul ülve...
Bal hátulról ezt látni.

Meg ezt: ez még nem panoráma, hanem csak egyszerű tetőablak. (A panoráma tető a hátul ülők felett is nyitható lenne, vagy legalább is üvegezett.)

Ha már egyszer hátul ülünk, akkor a meg is nézhetjük rögtön a szivargyújtóval, klímapanellel, pohártartóval és az első TV hátulról történő irányítását elősegítő két első szék közötti középkonzolt.
Íme a pohártartó nyitva.

Itt pedig az ülés mögötti bőr "rekeszt". Ez az E46-osban feláras extra volt!!


A sízsák mellettem nyílik...

... el lehet választani vele a hátsó teret, pl.: két rakoncátlan fiúgyermek esetén ...


... és elér egészen előre.

Az X5 ajtó (is) egy méretes darab. A fémszínű ajtónyitó, díszcsík és kapaszkodó (nekem) harmonikussá teszi az ajtót.

Szerintem szép ez a vonal. Tény, hogy kicsit bumfordi a SAV ajtaja, mert inkább magas mint széles, de a dizájnerek mindent kihoztak belőle amit lehetett úgy, hogy ne legyen túlságosan csicsás sem.

A díszcsíkok összhangja megvan: A dizájnerek erre is figyeltek.


Az ajtó aljában termetes rekesz és egy hamutál húzódik meg csendesen.

A belépő csak ránézésre tűnik masszívnak - sajnos.


Jobb hátulról közelítve...

... ide jutunk. 

Szubjektíven: Szerintem az X5-ös ajtaja szép.
Objektíven: Az X5-ös ajtaja nehéz, és inkább magas, mint széles.

Az X5-ös egyetlen határozottan nem tetsző pontja a hátsó középső kartámasz. Attól eltekintve, hogy semmilyen funkció sem található meg rajta (pl.: pohártartó), amellett nagyon alacsonyra sikeredett, nincs azonos magasságban az ajtó kartámaszával sem, szóval lehetetlen benne (~175 cm-esként) erre támaszkodva egyenes gerinccel utazni, csak féloldalasan, közel 60 fokos dőlésben! (Persze tudom, hogy nincs olyan autó, ami tökéletes lenne!)

A hátsó, középső fejtámla is állítható!

Az bőr ülések szépen sorban. Elvileg feketék, csak a kicsit kiégett fotón ez annyira nem látszik. Élőben a képek nem tűntek ilyennek :-( 

A plafonról egy olvasólámpa világítja be a teret.


Egy átlagos férfi ember lábának (én ~ 175 cm vagyok) ennyi hely marad hátul, ha kihúzza magát, és nem elfolyik az ülésben.

Lábtérvilágítás hátul. Nem csak az ajtóban van...

Az ülések kényelmesek, hosszabb utat is ki lehet bennük szerintem bírni. (Én egyhuzamban max 40 percet töltöttem el bennük utazva.)

Ha hátradőlünk az ülésben akkor az ablakemelő kapcsolója így érhető el egy átlagos férfiembernek. Nőnek, vagy alacsonyabb férfinek már előre kell hajolnia.

Az ajtón lehet támaszkodni is - szerintem kényelmesen. (A lenti támasz, ami az ajtón van, az nekem egy kicsit alacsony.)



Csomagtér - és ledöntött utastér


Egyharmadban döntve.


A (dinnye előregurulását megakadályozó)háló, mely
- nem kiszedhető
- nem lehajtható
- és szerintem nem sok értelme van,

Ezt a hálóhoz (rácshoz) tartozó erős  

Itt a teljes ledöntést vehetjük szemügyre. Van hely, de a háló már megint belelóg! :@

Íme. Ez szerintem és a tulajdonos/használó szerint is a legtúltervezettebb eleme a BMW-nek.

Feladvány: Ezt hogyan szeded innen ki úgy, hogy a plafon kárpitozása ne sérüljön?


Helyesbítenék: a csomagtérfedő roló is egy agyontervezett elem a kocsiban.


Ilyen az, amikor a végét nem akasztod bele a külön neki kialakított műanyagba...

...és ilyen amikor beletaláltál.

Ilyen amikor minden sikerült...


Ilyen amikor nem: Mert vagy 1-2 perc mire egy foglalt kézzel sikerül a helyére illesztened a lelógó csomagtérroló fülét.


Csomagtér felső része kinyitva.


Csomagtér teljesen nyitva.

Csomagtér ajtajának alsó része kinyitva.


Egy másik perspektívából. Ezt hagytam utoljára, mert valljuk be ennek a használati módnak nem sok értelme van. Kivéve, ha nem ez:


Pl.: lehet benne hullát szállítani.

A fekvő hulla, a beltérben történt rögzítés után teljesen biztonságosan szállítható, és merevsége esetében sem kell feldarabolnunk, ugyanis a tervezők gondoltak erre az esetre is!



Romantikus lehet a hátsó "plató" lehajtva, mert...

... pl.: ha előttünk terül van egy mély szakadék, és az X5-ös éppen annak a szélén áll, akkor szó szerint a lábunkat lógathatjuk.



A plató amúgy "tökmagasságig" ér. Azaz ha valaki este a szélének sétál neki, akkor... 


A plató nyitásához itt van a gomb.

A padló az E39-eshez nagyon hasonló. Itt éppen a padlólemeznyitó fogantyút markolászom.


Féklámpa és a plató fényvisszaverő "lámpája". Ez nem is lámpa, ugyanis este nem világít. 


Nyitáskor a két lemez szépen elcsúszik egymáson.

Lehajtva így néz ki. Alul sem ég a lámpa természetesen.


Csomagtér ajtó vésznyitója látható a lámpa mellett.


Lámpa és fogantyú is van dögivel.



Kerékcsere az X5-ben
Ezt azért tartottam érdekesnek, ugyanis azok akiknek nem SUV-juk, vagy SAV-juk van, azok minden bizonnyal azt hiszik, hogy a kerékcsere az X5-ben olyan mint a mi esetünkben. (A "mi" itt a "földhözragadt" autókat takarja.) De nem! Mert a művelet egy kicsit bonyolultabb. A tulajdonos aktív közreműködésével a kerékcsere folyamata az alábbiak szerint zajlik:


Először is elolvassuk ezt a feliratot. (Mi a végén olvastuk el, és e nélkül csináltuk meg a műveletet, majd a végén jöttünk rá, hogy bazz ez itt le van írva! XD)


Felnyitjuk a csomagtér alját, ahol ott lapul a méretes (és nehéz) pótkerék.

Beakasztjuk a padlólemezt. (Ilyen a 46-osban nincs.)

 
Itt vannak az eszközök a szereléshez.


 
További gyári BMW szerszámok: Ezekre jó szerencsével nem lesz szükségünk egy kerékcsere alkalmával...


Na szóval, ha megvan a padlólemez felnyitása és lecsavartuk a kerékrögzítő csavart, akkor megfogjuk azt a műanyagot itt, és jó erősen felhúzzuk. 

Majd beakasztjuk a le nem csukott "platóba", a neki kialakított helyre, ami egyúttal benyomja a zárat, és lassan lenyílik az ajtó.


A kiemelés megkezdve.

Az ajtó nyitásával a kerék (szép magyarul fogalmazva) kirántódik a helyéről.

Íme kint a "mázsás" kerék.


Hogy tudjunk szerelni biztonsággal, a Hansi gondolt ránk. Egy műanyaggal ki is támaszthatjuk a lenyitott "platót".

Hogy mikre nem gondoltak. Vicc, hogy erre csak a végén jöttünk rá, mert ugye a feliratot nem olvastuk, és csak tettük jobbra balra "ezt a műanyag valamit" mert nem értettük a funkcióját... XD


Ez rántja ki a kereket. 

Itt üresen. Ha vissza akarjuk tenni akkor, ebbe kell belehelyeznünk a kereket.







Végül: Ha ne 'adj Isten egy kvízműsorban kérdezik tőlünk, hogy mi ez az alkatrész, akkor nehogy beégjünk itt a válasz:

Ez a vonóhorog takarólemeze.


A csomagtartó oldalsó burkolólemezei mögött nagyrészt csupa-csupa elektronika található.

A falán pedig nem egy, hanem két szivargyújtótöltő foglalata.

Jobbra kicsi tér, és vezeték vezeték hátán.

Meg a biztosítékpanel.


Balra pedig a CD magazinja (itt kiszedve). Egyszerre 6CD megy bele. Az a baj, hogy csak CD. A rendszer nem kezeli az MP3-at sem így a 6CD "betárazására" szükség is van.

 
"Akkor illesszük a helyére!"


Kívülről így látszanak a méretes belső szellőzők.



"Berácsozva."
 Ezzel a képpel a végére is értünk az X5 mustrának. Értékelés?
Nekem tetszik annak ellenére, hogy a "földhözragadt" szárnyat képviselem, és tudom, hogy ott is maradok mindörökre. A SUV nem az én világom.
 Az anyagminőség jó, és a színvilág (Sport Edition) nekem különösen bejön. Egy két nagyon apró hibát leszámítva, ami igazából nem is hiba, csak az a tipikus "nekem nem tetszik" effektus az autóban kivetnivalót én nem találtam.


-------------------
Köszönöm Ádám barátomnak a lehetőséget, hogy lehetővé tette számomra az X5-ös statikus és dinamikus tesztjét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése