2012. december 9., vasárnap

BMW E46 318i Facelift M43TUB19 motorral

Anno amikor még én is BMW E46-osokra vadásztam, és a kezdetek kezdetén álltam, mindig furcsán álltam az előtt a tény előtt, amikor az akkori ismereteim szerint faceliftes kocsiban egy oda nem illő elemet találtam. Pl.: BMW E46 320i prefacelift nem a 150Le-s motorral hanem a 170Le-sel volt eladósorban. Ilyenkor mindig arra gondoltam, ez tuti átverés lehet, mert a BMW-nél sem voltak ennyire hülyék, hogy a face utániban, face előttit tegyenek. 
Aztán később - amikor egyre több általam "átépítettnek" vélt modellel találkoztam - akkor már nem foglalkoztam a problémával, mivel az nem is volt probléma többé: Örüljön az, aki prefaceliftesként faceliftesbe való motort kap! 

Így gondoltam ezt egészen eddig, amikor is egy - számomra - röhejes kombinációval nem találkoztam Kasza Mester (általam is nagyra tartott BMW-s bontós) bejegyzései között.

A cím: "HAMAROSAN ÉRKEZIK!! 2001-ES,FACELIFTES LIMO,318I-M43/1.9/"
alatta a kép:


A kép láttán egyből az az érzésem támadt, hogy "na Kaszamester ezt benézted most az egyszer mert ez nem M43-as motorú 318i lesz, hanem olyan mint az enyém azaz N42B20A-s. Amúgy pedig a styling 45-ösökkel jól mutat a kocsi."

De aztán jött a hidegzuhany: Kasza nem nézte be, ellenben én igen. Mert...

... ebben tényleg még a facelift előtti E46 318i szíve dobog, azaz egy 1895ccm-es, sornégyes, 8 szelepes, 118 lovas motor. Ekkor néztem meg jobban az évjáratot és ismertem be végérvényesen benézésemet. Ez pont a facelift előttiség és utániság mezsgyéjének terméke. (Eddig kizárólag 320i-knél láttam motorkülönbséget, és úgy hogy prefacelift kapott erősebb motort.) 
Mondjuk a motor és a kasztni ismeretében én csak meglepődni tudok, hogy szegény tulajdonos mennyire átverve érezhette magát, amikor melléállt egy pár hónappal későbbi 318i-s kolléga a kicsit erősebb 1995ccm-es motorú E46-al. Mert, hogy olcsóbban nem kapta az M43-as motorú 46-ot, mint az N42-es társa az tuti!


A belső alapján is egyértelmű: ez bizony már facelift utáni BMW ízig-vérig. Legalább is ami első blikkre látható.

Konklúzió:
Van még új BMW E46 motor-kasztni kombináció a Nap alatt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése