2013. január 18., péntek

BMW E36 328iA Coupe - Nagytesó helyett kistesó.

Bevezetés gyanánt...
Mint írtam korábban (itt: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2012/12/egy-ujabb-nagytesoval-kevesebb.html) elment a nagytesó. Nem kevés időt töltöttem el benne, és az együtt (vele) eltöltött élményekről pedig hosszasan lehetne mesélni és hogy miket is köszönhetek én annak a kocsinak...


Fejedelmi BMW elegancia tárul elénk e BMW E36 328i beltér láttán.

A végén már annyira hozzám/hozzánk nőtt, hogy volt olyan, hogy nálunk is "aludt", élvezte a másik BMW mellett a család szeretetét. (Egyszerre volt 39 és 46-os BMW-nk is! :-)) De aztán mennie kellett, hogy átadja a helyét egy merőben más "habitusú" kistesójának, egy nagyon gyönyörű E36 328i Kupénak, vagy ahogyan a jóbarátom hívja: Qpé-nak. 

Az E39-assal szemben a Qpé "születésétől" fogva (de a birtokba vétel talán a jobb szó) ott voltam. Ott voltam, amikor megtörtént a döntés: A nagy puttonyos megy, és jön az ifjú virgonc.

A hirdetés

Az egész Qpé sztori onnan indult: Érkezik Ádámbarátomtól egy  facebook üzenet linkkel. Amit megnyitva egy nagyon szép E36 kupé tárul a szemem elé. Olvasom: 328i = na ez jó, akkor power van benne, lila = hát érdekes szín még szép is lehet, belseje = és akkor Ú ba*meg! Ez igen! Combtámasz, félbőr, patyolat állapot! Aztán miután a sokkból felocsúdtam, megláttam, ez automata. Na egy ilyen sportos autóhoz baromira nem illik az ajtómataváltó: szép M packet, még a fa díszcsíkot is elnézném, mert passzol a járgányhoz, de az váltó. Hm. Na mindegy. Ez volt az első benyomás. 
Pár kép a hirdetésből:


Így néz ki kívülről. Nagyon szép sötétlila (egészen pontosan Techno-Violett Metallic) színű E36-os full M packettel. És ebben nem csak egy négyhengeres motor van, hanem az akkori legerősebb soros hathengeres! A felnik, hát igen: eredeti Schnitzer. 

Ha a fenti kép nem lett volna elég akkor itt a belső: Kérdésünk van? Nincs. Jó, én is így gondoltam...


 Aztán élőben
Az első benyomásom, noha ajtómatával volt, de összességében teljesen pozitív volt, és rögtön az volt a gondolatom, hogy élőben is de szívesen meglesném. Körbenézném, hogy vajon tényleg olyan újnak néz ki mint amiket a képek sugallnak?

Aztán pár üzenetváltás, és kiderült, hogy ez az autó Isten igazából a 39-es helyett lenne... Na innentől kicsit másként kezdtem szemlélni a dolgot. Lehet, hogy tényleg látni fogom élőben?

BMW fanatikustól származott az autó. Udvaron három BMW-nek is akadt hely... :-)


Hát erre a kérdésre hamar igen lett a válasz, mert a hétvégén már mentünk is megnézni Tatabányára. Ott aztán elém tárult életem eddigi legszebb E36-osa. Mert noha láttam én már E36-ost, sőt pont egy 323i Touring képében is szerettem bele a BMW-be, mint autómárkába, de az nem volt ennyire extrás. Mert ugyanis ez egy olyan darab, amibe szinte majdnem minden a kezelési kézikönyvben csillagozott felszereltség benne van. (Kivétel a rusnya lámpamosó.)
És az még csak hagyján, hogy extrás, de szinte olyan, mintha új lenne! Belül egy karc sincs! Egyszerűen nehéz elhinni, hogy egy 10++ éves autó ennyire szépen nézzen ki. Eddig kettő hozzá hasonló (idős de kifogástalan) BMW-vel találkoztam: egy E39 M5-el és egy E36 316i-vel. Ezek közül a BMW-k közül egy kövezte ki az utat annak a szemléletnek, hogy egy a Maresznál idősebb BMW is lehet szép, ápolt, sőt egyszerűen - a felszereltségből, bőrülésektől - kifolyólag szebb, csillogóbb, mint az én újabb BMW-m! Mert a régi autó, nem rossz autó! Sőt! 

És visszatérve a Qpéhoz: a szép, gondozott autónak csak egy üzenete lehet: gondos gazdája volt! És ez nagyon jó jel!


Megvétel után, mustrára fogva 

Amikor november végén egy délutáni napon sikerült alaposan is "letesztelni" a friss szerzeményt, akkor beigazolódott: Nemcsak a képen volt szép, meg akkor amikor eladósorban volt, hanem akkor is tarthatom magam a véleményemhez, amikor végre alaposan is volt időm/lehetőségem szemügyre venni! (Amúgy a "tesztelni" szót nem szeretem: én nem letesztelem egyik általam megtekintett BMW-t sem, hanem csak mint BMW-s tulaj, és mint BMW fanatikus felfedezem, hogy milyen is egy másik kék-fehér propelleres: milyen érdekességek, különbségek, hasonlóságok vannak az enyémhez képest, és nekem mennyire tetszik, vagy éppen nem tetszik egy-egy megoldás.)

Na de vissza a gyönyörű E36 328iA Coupé-hoz: Full M packet, 193 ló és 280Nm és kb 1,5 tonna. 
A színe szép, az állapota kifogástalan. Miért? Hát ezért:

Az E36-ost én nem a szép BMW-k közé sorolnám, hanem inkább azok közé, amik magukon hordozzák a klasszikus BMW jegyeket: meghátrálást nem ismerő agresszív orr, lapos lámpavégek, angyalszemek és hatalmas beömlők. 


Oldalról A vas: A nagy schnitzer felnik sokat fiatalítanak az autón, mert tény, hogy minden újabb BMW-nek egyre szebbek lesznek a felnijei, amik a régebbi modelleket sokkal fiatalabbá varázsolnak. (Pl.: az én 46-osomon is E90-esé van, míg egy ismerős E36 Compact-ján az 1-es BMW felnije virított, és nagyon sokat dobott rajta!)

Mintha a katalógusból való lenne ez a fotó. Mint látni fogjuk hiba nem sok van az autón. A fényezés karcmentes, az autó - a felnit leszámítva - teljesen gyári állapot! (Az M packet is gyári!)



A fentebb említett agresszív orr: Ha ezt látják a visszapillantóban, akkor nem kell sokat gondolkodni, hogy milyen autó is jön mögöttünk...

Hátulról nagyon hasonlít a nagytesójára az E39 limuzinra.

Az angyalszemek nem gyári felszereltség, de nagyon jól mutatnak. (Tudtommal először a 39-esben volt gyárilag kialakított angyalszemek) 

Itt ömlik be a levegő és jut el a fékekhez: magyarán a fék hűtéséhez is kell a levegő, bár ez érthető: egy-egy 200-ról nullára fékezés jelentős hűtést igényel.


Ha tetőablakon bekukkantunk, akkor ezt látjuk. Nem rossz a látvány.

A mini visszapillantó: nemcsak ránézésre pici, hanem a tulajdonos elmondása szerint sem jó Isten igazából semmire sem, mivel annyira apró, hogy nagyon nagy a holttér, bár van rá egy megoldás, amit ezzel az autóval gyakran meg lehet oldani: Nem kell, hogy mögötted legyenek! 

Ezen a képen Isten igazából semmi "műszaki" nem látható, hanem inkább a színek összhangját kívánja reprezentálni.

Nemcsak kívül M...

Egy elmaradhatatlan matrica (Powerfanatics)

Elöl: 225/45 ZR 17, hátul: 245/40 ZR 17 

Sehol egy karc, vagy horpadás. A fényezés nagyon szép. Nem tudom elégszer hangsúlyozni: ez a 36-os BMW nagyon gyönyörű, korát meghazudtoló állapotban!

Hatalmas Coupé ajtó, természetesen keret nélküli ajtóval. 


Minden ajtónyitásnál az balak egy kicsit leereszkedik, minden becsukás után pedig automatikusan felmegy. 


Mondtam, hogy hatalmas az ajtó...

Dupla osztatú alsó tárolórekeszes ajtó.


Itt állattenyészetre nem kell számolni egy kiadós esős után, mint az E39-es esetében!

Csak a "gasolint" szereti: Azaz nem kormoska! 

Tolatóradar, és M-es szárny + hatalmas kipufogók.


Itt jön ki két csőből, az amit beletankolunk. De van, hogy a kipufogógázt egy megmásíthatatlan soroshathenger hangorkán kíséri!

Itt a lökhárító sem lóg! Pedig ez BMW betegség mint tudjuk...


Lila fényezésben visszatükröződik a táj: fák, dombok, távolabb szántóföld. Mindehhez az alapot az M-es díszítésű műanyag díszcsík adja...

Tetőablak hátulról



A külső egyetlen hibája: de ez egyértelműen a legendásan rossz anyagminőségnek - és a még nem cserélt szélvédőnek - köszönhető! (Ez a fiatalabb E46-osokon is ilyen sajnos...)


A belső erények
A beltér ismertetését egy másik bejegyzésben, (itt: BMW E36 328iA Coupe - Nagytesó helyett kistesó - Beltér és felszereltség, link: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2013/01/bmw-e36-328ia-coupe-nagyteso-helyett_18.html) mivel igen terjedelmessé tenné ezt a posztot a közel 50 fotós beltérről készült "bmeutató".

A motor, és a jövő

Azt, hogy mennyire megy és hogy milyen élményt ad, így automatként azt szerintem jól szemlélteti az alábbi bejegyzés: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2012/11/gumigyilkosok.html
Vezetni vezettem én is, de mint szokott az lenni, jobban szeretem ha a tulaj vezeti, mert Ő érzi, tudja, hogy hol a határ, és meg is tesz mindent, hogy ezt prezentálja... :-P Itt a kilincsel bevett kanyar nem újdonság, mintahogy a gumiégetéssel kísért elindulás sem. Szinte az a ritka, ha ilyen nem történik. Mese nincs, egy ilyen fiatalos autó kihozza az emberből a kurázsit, míg pl a testes E39-es Touring szépen megnyugtatja az embert. 

Az Coupéval tehát lehet repeszteni. Szereti ha mehet, bár a motortérbe betekintve, ezen nem is lepődök meg: sorhat benzin, toronymerevítővel.


Itt még zárva a géptető. Ezen a fotón látszik szerintem az egyik legjobban, hogy micsoda szép színekkel dolgozott a BMW: ha megtörik rajta a nap, akkor világos lila, ha pedig árnyékosabb, akkor sötét színű. Egyszerűen csodás! De csodás az is, ami a motordekni alatt van! 


Hathenger, és benzin! Ha BMW akkor ez az első! 



Toronymerevítő bekötése menetirány szerinti jobb oldalon: És ebben nem csak dísznek van...


A merevítő egy másik pozícióból. 


Gyári ZKW lámpák. Róluk azt kell tudni, hogy azért ilyen újszerűek, mert az előző tulaj úgy vélte, hogy a gyáriak túl mattok már, ezért venni kellene bele újakat! És az elgondolást tett követte. Mondtam: volt gazdája.


Az autó tehát nagyon szép, igényes darab azonban mégsem marad meg a gyári állapotában: Nemsokára egy manuális váltót fog kapni, és egy kicsit átalakul a beltér is.

-------------
Nagyon szépen köszönöm Ádám barátomnak az újabb lehetőséget, hogy egy újabb nagyszerű BMW típust ismerhessek meg/próbálhassak ki testközelből.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése