2013. június 26., szerda

Vegyes érzelmekkel teli 9. Powerfanatics.com BMW Találkozó Soltvadkert 2013. június 21-23.

A hétvégén BMW találkozó volt Soltvadkerten. Azon a helyen az a találkozó, amit ma magyarországon a legnagyobbnak mondanak, és amit a legjobban beharangoznak, és amit mindenki a legjobban vár.




Én életemben másodszor voltam a Powerfanatics.com által szervezett találkozón. Egyéb, BMW-s és nem BMW-s találkozón viszont már voltam hazánkban és külföldön is egyaránt. Mielőtt azt gondolnánk, hogy a külföldi találkozók ajnározásába kezdek, akkor gyorsan be is jelentem, hogy erről most szó sem lesz, mert annak nem itt van a helye. Tény, hogy a külföldi rendezvények jók, sok szép vas van ott kint is, de a magyarországi autós találkozók is jók szoktak lenni. Egy 10-es skálán általában 8-9 értékűek.
Az idei soltvadkerti a skálámon - viszonyítva a tavalyi zamárdis találkához, amit úgyszintén a powerfana rendezett - a 6-7-es értéket kapná meg. Miért? A végén röviden kifejtem, mivel inkább kedvcsinálót akarok készíteni, mint elrettentő posztot.

Amiért megéri elmenni, avagy ami nagyon tetszett
Rengeteg-rengeteg, sok-sok, gyönyörűbbnél-gyönyörűbb BMW-k!!!! Ez magában is előny, még ha sokszor igen szakadtak is akadtak, bár ezt igyekszem úgy felfogni, hogy ezek azok a BMW-k, amik még azért néznek ki úgy, ahogy, mert éppen most vannak a renoválás szakaszában...

Mivel olyan eget rengetően sok program nem volt, így hamar szétvált (a zamárdis talihoz képest sokkal kisebb) csapatunk: azoknak, akiknek ez már nem az első találkozójuk volt, azok egy rövid mustrakör után az (amúgy a BMW-seknek is fizetős) strandra menekültek a meleg elől, ki pedig a BMW-k szakadatlan vizslatását végezte, és csak rótta-rótta a köröket, csak fotózott, fotózott, és mindeközben újabb és újabb érdekességeket fedezett fel, illetve újabb és újabb BMW fanatikusokat ismert meg. Persze mondanom sem kell, én az utóbbi kategóriába tartoztam...

Na de elég a szövegből! Jöjjenek a képek! (Megjegyzés itt rögtön az elején: az E46-osokról - blogom szellemében - egy külön poszt készült: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2013/06/bmw-e46-autocsodak-9-powerfanaticscom_26.html)

Csak úgy szemezgetve a találkozón készített több, mint 670 képből...


Mi más is lehetne a kezdet, mint a 4 autós csapatunkról készített panorámakép, most kivételesen hátulról. 

A találkozón összesen 3 db V10 M5 volt, de hazabeszélés nélkül állíthatom, hogy eme példány volt a legszebb. Igaz  ezt támasztja alá, hogy e köré is gyűltek oda a legtöbbször a nézelődők...


Egy gyönyörű - és ritka színváltozatú - BMW E36 Compact

Elképesztően eltalálták ennek az E30-asnak az angel-eyeseit!

Itt a rendszám direkt nem került kitakarásra...
...mert igen, ez az ő autója volt. Tényleg nagyon szép példány. Már csak szülei hozhatták el a találkozóra...

A BMW sorfalak egyike

E36-os színkavalkád


Igényes belterek...

...és gyönyörű külsejű autók. Ez a 39-es elképesztően szép állapotban volt.

Olyannyira gyönyörű volt, hogy erről megéri hátulról is megosztani egy fotót!

Ez a V8-as bestia nagy étvággyal fogyasztotta a gumikat, amíg - ha jól tudom - a szervója szét nem ment szegénynek...

Itt egy videó az alkotásáról. Ha színpadon lett volna, tuti, hogy visszatapsolják!!! Sajnos csak a végét sikerült elkapnom. :-(


Styling 160-al szerelt E91-es BMW-s kolléga

Gyönyörű 330ci kabrió

Generációk orrai a lemenő nap sugarai által megvilágítva. Balról jobbra: Z3, F30, E38, E39

Íme az E38-as 740i-jének V8 motorjával szerelt offroad szíve.


Snicer kolléga gyönyörű 1. generációs hetese (E23) is a találkozó szemet gyönyörködtető autói közé tartozott. 

Itt pedig egy E39-esített E36-os. Elölről E39...

...hátulról E36. Amúgy szerintem nagyon szép, és igényes lett.

Az elmaradhatatlan nyolcas.


Érdekesek ezek a kék szemek. Szokatlanok, éppen ezért egyediek.

Így is ki lehet támasztani a motorháztetőt. (Amúgy az M-packettes E36-os nagyon szép állapotban van.)

Egy egyes, ami Alpina akar lenni...

Na és-és! Egy valódi cápa! Igen! Ez egy hatos! Tessék figyelni a valódi cápaorrt! 

Íme egy másik szemszögből. Az állapota gyönyörű, kora pedig tiszteletet parancsoló!

Végül egy szimpla E30-as touring hatalmas felnikkel...

...gondolnánk elsőre. DE! Ebben E46 M3 szív dobog! Tudi kolléga - aki egyébként foglalkozását tekintve is ezzel foglalkozik - gyönyörűen összehangolta az E30-as kasznit az erős motorral.

Hátul a négy auspuff nem véletlen! A kocsiban a motor, a kipufogórendszer, és a...

...tacho is eredeti E46 M3!

Amúgy a beltérben nem sok mindenben árulkodik arról, hogy mi is mozgatja ezt a kis kasznit, ami amúgy karcsú kis 320i-ként kezdte karrierjét, és mára jól kigyúrta magát.


Érdekességek, élmények, vicces képek

Bevezetésként: ez a találkozó nem a guminők találkozója volt... :-)

Egy néger (gumi)nő halála...

Itt nem csak a guminővel bántak el. A háttér tanúsága szerint más sem bírta olyan nagyon a péntek esti kiképzést... :-)

Ez a dinoszaurusz nem tudom, hogy hogy jött ide, de a színe passzolt a 30-ashoz... :-)

Ez sem lesz rossz... (Mármint nem a kerékpárkölcsönző! XD)

Egy aranyos és ötletes BMW párna.


A fesztiválautó. Erről több fotót is megosztok, mert ez egy igazán egyedi BMW volt! Igazi, fenegyerekek elnyűhetetlen autója.

Kinek mi kell? Mert van itt minden!

Matricák mindenhol, de egy ilyen autóra szinte kötelező is!

A kormány és a sebváltó külön figyelmet érdemel a sok-sok - a belteret átalakító - deformáción kívül.

A motorháztető elsőre tök rozsdának tűnik. De ez csak az álca. Pont ez a lényege, hogy ilyen sokatmegélt kinézetet kölcsönözzön a vasnak.

Motorháztető stilizált vaskereszttel, melyből a BMW jelbe is jutott.

Ha a találkozó legtisztább autóját nem is lehetett megállapítani, de a legbogarasabbat igen. Ez a bangle hetes egy igazi insectkiller! Kiirtott minimum 20 rigócsaládnak elegendő bogarat!

Végül az élményparádé. Ha nem lett volna elég a fenti V8, akkor itt egy kis ráadás.


Sokáig tűrte a nézősereg, de aztán voltak, akik visszavonulót fújtak a gumifüst csapatainak támadása elől

Végül az a rész, jön, hogy mi volt az, ami...

...nem tetszett
Tény, hogy az ember sokkal többet foglalkozik azzal, ami rossz az életében, mint ami jó. Erre ugranak rá a médiahiénák is, és taglalják hosszú szófosásgyanús cikkeikben a problémákat, bajaikat. Én ezt mellőztem és ezért került a végére ez a rész, mert a bejegyzésemben a helyet inkább a sok szép BMW-nek, élményeknek szenteltem, nem a rossz dolgok felsorolásának. Éppen ezért csak egy rövid felsorolásszerű észrevétel-csomagot osztanék meg jelen pont alatt:

1. A bejutás nagyon lassan zajlott, és miután bejutottunk, akkor is csak nagy nehezen akadt helyünk. Nem volt egy lagerleiter vagy szekurittyottó sem, aki kijelölte volna nekünk azt, hogy "te ide álljál, így, te oda így, te egy kicsit balra, majd hátra, ok így jó" stb. 


A bejutás nem volt éppen zökkenőmentes. Eltelt közel fél-háromnegyed óra is mire bejutottunk. Közben balról folyamatosan érkeztek a sorba "betolakodók." Tavaly zamárdiban kb. 10 perc alatt bejutottunk...

2. Ha lett volna ilyen irányítás akkor nem kellett volna nem sokkal dél után kiadnia a "bringás" fickónak (mi csak így hívtuk, mert minden 3. szava az volt az autók kapcsán, hogy bringa) az ukázt, hogy "többen ne gyertek, mert megtelt a kemping!"

3. Amúgy ez a megtelt a kemping, ne gyertek azért is volt ultragáz, mert egyrészről sok szép vas kint kellett, hogy maradjon, ráadásul pl.: a Sopronból később érkezők nagy sansszal pl. be sem juthattak, mert amire ideértek, addigra megtelt a placc...

Nem jutott be például ez a 650i,

ez a két Z3,

ez az Alpina B3-as, illetve

ez a Z4-es sem. A mögötte álló BMW-n nevezési lap található. A "bringás" fickó nagylelkű volt és kijelentette: "a zsűri olyan jó fej, hogy kimegy a be nem jutott BMW-sekhez is." Hát ez lett volna amúgy is a legkevesebb, amit megtehettek volna, ha már így kibaltáztak a később érkezőkkel...

4. Mivel program igazából nem volt, a pár gumifüstölést, illetve a szépségversenyt (aminek Isten igazából a programokkal párhuzamosan és nem helyette kellett volna zajlania) leszámítva, így erről olyan sok mindent nem tudok mondani.

5. Ja de! Jut eszembe, voltak  BMW E38 740i motorjával szerelt offroadot mosó jánykák is. Produkciójukat én egy F11-es mögül kikandikálva követtem nyomon, és akkor, amikor láttam táncukat, mert nem a túloldalt mosták, akkor sem kapott el Isteni bizsergés. (Nem úgy mint a tavalyi Székesfehérvári BMW-s talin a BMW Club Russia lányait látva. Az állunk leesett, amikor kiszálltak az F30-F11-F01-ekből, pedig ők nem táncoltak bikiniben... :-))

Szó, mi szó, a lányoknak nem volt egyszerű dolguk az offroad mosásával. Mivel a látvány nem volt valami különleges, így hamar leléceltem, ugyanis míg ment a show, nem volt nagy tömeg a parkoló autók körül: lehetett embermentes fotókat lőni.


6. Érdekes volt látni, hogy néha az egy négyzetméterre eső M-fest-es matricás BMW-k száma elérte a 3-4-et is. Azért ennyien szerintem nem jártak ott kint, pláne nem azokkal a vasakkal, amiken a matricák megtalálhatóak voltak.

7. Végezetül: aki a találkozóval foglalkozó facebook fórumokat végignézi, az találkozhat az enyémnél szaftosabb videókkal, és sajnos szomorú sztorikkal is. Így én ezekből csak a tapasztalatot vonnám le:
Nem mindenki tud driftelni, aki a bemegy a gumifalon belülre, illetve jól nézd meg, hogy ki mellé parkolsz le, mert ha tütükélt az illető, vagy csak egyszerűen félnótás, akkor azt az autód fényezése bánhatja!!!

Összességében
Nem volt rossz. Nekem tetszett. Hogy megyek-e jövőre? Na ez egy jó kérdés. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése