2012. december 22., szombat

Na akkor szereljünk Isofix-et

Ma elmentünk bevásárlókörútra. Egy ismerősöm - akinek az előző este nagyon jól sikerült - is velünk tartott. Ő ült a jobb kettőben, és nem tudom hogyan, de egy ügyes mozdulattal kipattintotta a hátsó (2. sz.) Isofix rögzítő műanyag fedelét.

Ezt:

Igen itt egy bézs belsős BMW E46 Cover Isofix (feketében a gysz: 52 20 7 008 490) alkatrész látható, és azért ez mert nekem éles fotót nem sikerült róla készítenem. Magyarul a neve amúgy nagyon bonyolultan úgy hangzik, hogy Isofix (biztonsági gyermekülés rögzítő-pont) fedele.

Elhelyezkedés itt:

Amit takar az pedig ez (az a fém rögzítő, amibe a 3. számú csavar betekerését ajánlja):

Szerepe - idézek forrásmegjelöléssel, mert jobban én sem tudom összefoglalni:
"A hátsó ülések ülőlapja és háttámlája közé benyúlva érezhetjük, hogy két pár szabványos tartófül van a padlólemezhez hegesztve. Ezekhez kell csatlakoztatni a gyerekülés alapjából hátra kinyúló ISO norma szerinti körmöket. Az Isofix szabvány valódi előnye a biztonsági övvel beköthető gyermekülésekkel szemben, hogy teljesen kiküszöböli a hibás (nem kellő körültekintéssel végzett) rögzítést, illetve ütközéskor minimalizálja az elmozdulást."

A rendszer előnye amúgy az, hogy a szomszédban csücsülő kisbaba sem tudja, "jé ez kikapcsolható" felkiáltással kiiktatni a kistesót okozva neki ezzel aranyos perceket egy erőteljes fékezéskor.


Namármost nálam ezt a rendszert, egészen pontosan ennek a fedelét zúzta le - nem tudom, hogyan  - az előző, berlini tulaj úgy, hogy félrecsúszott az - egy gyenge rugóval ellátott - műanyag fedél. Becsúszott a keret alá, és ez azért volt idegesítő - amellett, hogy hülyén nézett ki - mert a kocsiban beszerelve nem lehetett helyére billenteni. Nem ismertem a működési elvét, jobban elrontani, esetleg eltörni meg nem akartam.
És ekkor jött a Pista, aki - mondom nem tudom hogyan - de törésmentesen kipattintotta a helyéről pont azt, ami a 4 db közül a rossz volt. Szóval nemhogy bosszankodtam, de egyenesen örültem: Végre ezt is rendbe tesszük az autón!
De psze nem ott helyben, kint a +1/-1 fok körüli hőmérsékleten, ahol szarráfagy a kezem hanem bent hajszárítóval.

Íme a benyomódott darab, elölről és hátulról:

 


A művelet amúgy sikerült. Csupán azt az egyet nem értem, hogy - a megfelelő mértékű holtjátékkal elkészített takaróműanyagot - hogyan sikerült a német tulajnak kiakasztania! Na mindegy ez már talány marad. A lényeg, hogy még egy apróság is rendbe lett rakva az autón!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése