2012. május 7., hétfő

Eső + Eldugott körforgalom = BMW

Esős az idő mostanság. Pl.: ma is az volt. Kapok 16:31-kor egy SMS-t:
"Na ma tudsz gyakorolni! Villog a DSC folyamatosan az enyémben!" - jelzi egy BMW-s kolléga.

Na igen erre gondoltam én is. :-)
Ehhez azonban a következő összetevők kellenek:

1. Kell egy BMW. => Ez az első összetevő. :-)
2. Vizes út. => Ez adott.
3. Egy eldugott körforgalom (parkoló körforgalma) is kell, ahol jó az út, és aztán soha senki sem jár, pláne nem ilyen esős időben. Így tuti, hogy nem veszélyeztetünk senkit sem. => Ez is megvan.

Az első összetevő.
(A ködlámpa csak a fotó kedvéért lett bekapcsolva!)


Miután ez megvolt indulhatott a gyakorlás.
Az első körök DSC-vel, változó sebességgel, fékezéssel, majd anélkül. Jó tapasztalatszerzés, hogy a legfontosabb meglegyen: hogyan ne padkázzunk. Ennek veszélye nem fenyegetett így jött a következő stufe:

Mikor lehet kihozni a sodrából a BMW-t, és mikor veszti el, vesztjük el végleg a kontrollt. Jelentem, a legbetegebb esetben is még megfogható volt a jármű. 
Persze ha a DSC ki lett kapcsolva, akkor - szerintem a széles, gyakran csikorgó papucsoknak köszönhetően - is megfogható volt a kocsi! Egyedül ami kikészített az a körbe-körbe jelleg. Mert ilyenkor az agyban átrendeződik a vérkeringés.

A körbe-körbe jellegtől elég hamar elszédültem, és az elején még teljesen vizes és néhol sáros körforgalom is felszáradt! Így nem volt más hátra, mint előre tapasztalatokkal felvértezve!

Jól látszik: az eldugott körforgalom csaknem felszáradt!

A körhinta után. Marcsi pihenget.

Mint egy tanpálya. Jó út, semmi "ellenfél". Rajtunk kívül senki sem volt ott, egy embert sem lehetett látni, nemhogy kocsit. Ideális a gyakorláshoz, hogyha a való életben kerül ilyen helyzetbe, akkor mit kell tennie, egy felkészült BMW fahrernek. Tudja, hogy mit tud a DSC-s technika.


------------------
Összességében: Jó volt, nagyon jó volt, csak az út hamar felszáradt. Főleg az elején, amikor még egy kis felhordott sár is volt. 100%-ban élethű!

Így eggyel közelebb az áhított állapothoz, amikor is eljutunk a BMW-s vezetés precíz, finomra hangolt művészetéhez, ahol a tökéletes autóhoz, tökéletes sofőr tartozik hozzá! 



Ilyenkor a vezetés rutinból jön, egybeforr az autó s vezetője, és már csak a többi közlekedőre kell koncentrálni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése