2012. november 21., szerda

Őszi színek BMW és Styling 45 -ös

Nincs mit tenni, jön az ősz vége, és ezzel a tél. Ha tél akkor téligumi, meg elvileg acél. Na most nálam az első stimmel a második nem. A gumi az echte téli, mégpedig nem más mint a 2011-ben első, míg a 2012-es tesztben a kategóriájában 2. helyen végző Michelin Alpin A4. (Amúgy nem sokkal maradt le az első Continentaltól.)


Még hozzá kell szoknom. A Styling 160 után egy kicsit egyszerűnek tűnik a Styling 45-ös.

Nekem szimpatikus volt a gumi, meg maga a gyártó is az. Fater közel 12 éves Michelin gumija még mind a mai napig jó, az még az ősidőkből való Alpin - xxx mittudoménmi, de még mindig viszonylag jó. Persze BMW-re nem tenném fel, de azért mutatja, hogy egész jól bírta (pl.: Ő terepen megy, de nem szakadt szál, nem volt durrdefekt, stb. + a kopást is jól bírja!)

Mivel a felni gyári BMW Styling 45 -ös, melyre a kezelési kézikönyv (télinek is) 205/55 R16 91 Q/T/H-t ír, vagy 225/50 R16 92 Q/T/H-t, így sok választás nem volt, muszáj volt vennem valamelyiket. Én a keskenyebb mellett döntöttem. Bár tény, eredendően benéztem mivel azt hittem, hogy 16-osra a 195-ös is felmegy, de gyári adatok szerint nem. Én pedig gyári elv szerint szeretek élni ekként kivártam a megfelelő alkalmat és lecsaptam 4 db 2012-es Michelin Alpin A4 91T gumira. Darabonként bruttó 27.975 volt. Ehhez 4  x 990 szállítás = bruttó 115.860 Ft. A Marosi Gumitól rendeltem. Én csak ajánlani tudom. Olcsó, gyors és tényleg friss gumijai vannak, az enyémek pl.: 2012 II. féléviek.  (http://www.marosigumi.hu/)


A 12 kg-os Styling 160-as után a 10,0 kg-os Styling 45-ös sokkal könnyebbnek tűnik. Mármint levétel és feltétel közben :-) 

Összességében:

Az összhatás nekem még egy kicsit furcsa. A vastag küllők miatt egy kicsit X5-ös érzésem van, eltűnt a kecsesség melyet a 17-es alu sugárzott.
Amúgy a 16-os Styling 45-ös a Styling 44 -es, de 17-es tesójával az egyik, ha nem a legnépszerűbb E46 alufelni.

1 megjegyzés:

  1. Jelentem: Embert próbáló havazásban az Alpin A4-ek gyönyörűen helyt álltak. Előttünk a Merga majdnem keresztbe állt, pedig látszott hogy nem akarja, addig mi a belsőben haladtunk bazinagy hóesés ellenére 90-100-al ott, ahol 110-el lehet amúgy menni.

    VálaszTörlés